Корекційні-розвиткові заняття

 ПОРАДИ ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ

ü Розмовляйте зі своєю дитиною під час всіх видів діяльності, таких як приготування їжі, прибирання, одягання-роздягання, гра, прогулянка і т.д. Говоріть про те, що ви бачите, що робить дитина, що роблять інші люди і що бачить ваша дитина.

ü Говоріть, використовуючи ПРАВИЛЬНО побудовані фрази, речення

ü Задавайте ВІДКРИТІ питання. Це стимулюватиме вашу дитину використовувати декілька слів для відповіді.

ü Витримуйте паузу, щоб у дитини була можливість говорити і відповідати на питання.

ü Слухайте звуки і шуми. Запитайте «Що це?» Це може бути гавкіт собаки, шум вітру.

ü Розкажіть коротку розповідь, історію. Потім допоможіть дитині розказати цю ж історію вам або кому-небудь ще.

ü Якщо ваша дитина вживає всього лише декілька слів у мові, допомагайте їй збагатити свою мову новими словами. Виберіть 5-6 слів (частини тіла, іграшки, продукти) і назвіть їх дитині. Дайте їй можливість повторити ці слова. Надихніть дитину і продовжуйте їх заучувати.

ü Якщо дитина називає тільки одне слово, почніть учити його коротким фразам. Використовуйте слова, які ваша дитина знає. Додайте колір, розмір, дію. Наприклад, якщо дитина говорить «м’яч», послідовно навчите її говорити «Великий м’яч», «Тетянин м’яч», «круглий м’яч» і т.д.

ü Більшість занять проводьте в ігровій формі. Робота з дитиною повинна активізувати мовне наслідування, формувати елементи зв’язного мовлення, розвивати пам’ять і увагу.

ü Дуже важливо вже у ранньому віці звернути увагу на мовний розвиток дитини, а не чекати, коли вона «сама заговорить».

 ПРАВИЛА АРТИКУЛЯЦІЙНОЇ ГІМНАСТИКИ

Мета артикуляційної гімнастики - виробити    повноцінні рухи артикуляційного апарату, щоб його органи набували тих положень, які потрібні для правильного вимовляння звуків і об'єднання     простих рухів у складні.

? Заняття має проводитись щоденно протягом 10-15 хвилин.

? Кожну вправу необхідно повторити 5-10   разів.

? Наприкінці кожної вправи органи мовленнєвого апарату повинні повернутись у вихідне положення, а потім - у стан спокою.

? Кожну вправу слід виконувати повільно, чітко, ритмічно, рахуючи подумки (за                 необхідності дорослий може рахувати вголос).

? Використовуючи дзеркало, потрібно слідкувати за тим, щоб у дитини працювали лише ті м'язи, які тренуються у даній вправі. Шия та плечі не повинні напружуватись.

? Під час виконання вправ можна використовувати свою долоню та долоню дитини для імітації рухів язика.

?  Артикуляційна гімнастика не повинна набридати дитині та спричиняти її перевтому.

АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА 











Популярні дописи з цього блогу